ADMINISTROWANIE NIERUCHOMOŚCIĄ
- Nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości w budynku i w obrębie posesji
- Nadzór nad realizacją zgłaszanych usterek oraz prowadzenie kontroli stanu technicznego nieruchomości, instalacji i urządzeń.
- Dbałość o jakość i prawidłową realizację umów przez dostawców.
- Przygotowywanie projektów planu gospodarczego
- Przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej
- Prowadzenie dokumentacji Wspólnoty Mieszkaniowej w tym książkę obiektu budowlanego i protokoły serwisów i przeglądów.
- Coroczne przygotowanie bilansu potrzeb remontowych. Szacunkowa wycena i opracowanie kosztorysów.
UTRZYMANIE CZYSTOŚCI I PORZĄDKU
- Codzienne sprzątanie klatek schodowych i części wspólnych.
- Sprzątanie na bieżąco ciągów pieszo-jezdnych, chodników, parkingów , terenów zielonych oraz śmietników.
- Oczyszczanie na bieżąco ze śniegu oraz innych zanieczyszczeń chodników, dojść do klatek schodowych, parkingów w granicach nieruchomości.
- Konserwacja terenów zielonych – okresowe koszenie trawy, przycinanie drzew i krzewów, pielenie, okresowe zasilanie traw i krzewów nawozami, podlewanie trawników i krzewów.
TECHNICZNA OBSŁUGA OBIEKTU
- Prowadzenie kontroli i przeglądów stanu technicznego obiektu, instalacji i urządzeń stanowiących jej wyposażenie.
- Sporządzanie bilansu potrzeb remontowych budynku w układzie rzeczowo-finansowym.
- Uczestnictwo w realizacji zadań remontowych poprzez:
- organizowanie i uczestniczenie w komisjach przetargowych,
- nadzór nad prowadzonymi robotami remontowymi,
- udział w odbiorze wykonanych robót.
- Prowadzenie dokumentów określonych przepisami prawa budowlanego i przepisami dozoru technicznego dla obiektów i urządzeń technicznych:
- książki obiektu budowlanego
- protokołów badań i odbioru oraz przeglądów stanu technicznego budynku,
- prowadzenie bieżącej ewidencji zgłoszeń konserwacyjnych i ich realizacji,
- wydawanie opinii o możliwości przeróbek, przebudów oraz zmian w wyglądzie zewnętrznym elewacji i elementów konstrukcyjnych budynku
OBSŁUGA FINANSOWO-KSIĘGOWA
- Prowadzenie ewidencji kosztów i przychodów zarządu nieruchomością wspólną zgodnie z ustawą o własności lokali
- Naliczanie opłat z tytułu zaliczek na koszty utrzymania oraz ewidencja wpłat właścicieli
- Dokonywanie kwartalnych rozliczeń wody zimnej, ciepłej i centralnego ogrzewania według wskazań wodomierzy i ciepłomierzy domowych oraz energii elektrycznej z podliczników w garażach.
- Sporządzanie kwartalnych i rocznych sprawozdań finansowych.
- Dokonywanie rozliczeń i sprawozdawczości z urzędem Skarbowym i Urzędem Statystycznym oraz składanie deklaracji.
- Udzielanie informacji o stanie kont księgowych właścicieli oraz usługa e-kartoteka.
- Bieżąca kontrola prawidłowości otrzymywanych od usługodawców rachunków i faktur oraz terminowe opłacanie zobowiązań.
- Windykacja należności z przygotowywaniem pozwów do sądu
OBSŁUGA PRAWNA
- Zapewniamy współpracę z kilkoma Kancelariami Adwokackimi specjalizującymi się w zagadnieniach dotyczących Wspólnot Mieszkaniowych. Kancelarie służą pomocą przy tworzeniu Uchwał, opiniowaniu umów i dokumentów, reprezentowaniu Wspólnot przed Sądami oraz egzekwowanie rękojmi przez Developera.